وبلاگ علمی دنفر

ریاضیات و فیزیک ، جهانی جدا

وبلاگ علمی دنفر

ریاضیات و فیزیک ، جهانی جدا

وبلاگ علمی دنفر

وارد علـم شو ،
تا از مـا شوی !

کلمات کلیدی

زندگینامه هِربرت جورج وِلز (Herbert George wells)

پنجشنبه, ۳ دی ۱۳۹۴، ۰۱:۲۳ ق.ظ

H.G. Wells by Beresford.jpg

هربرت جرج ولز یا Herbert George Wells نویسنده‌ی انگلیسی (۱۸۶۶-۱۹۴۶) امروزه با داستان‌های علمی تخیلی که در فاصله‌ی سال‌های ۱۸۹۵ تا ۱۹۰۱ نوشت، شناخته می‌شود. رمان‌های معروف ولز عبارتند از :ماشین زمان، جنگ دنیاها، مرد نامرئی، جزیره‌ی دکتر موریو و اولین انسان در ماه. گاهی اوقات از اچ.جی.ولز و ژول ورن به عنوان پدرانِ علمی تخیلی یاد می‌شود. او یک صلح‌گرا بود و آثار بعدیِ او بیشتر سیاسی بودند.

زندگی

او چهارمین و آخرین فرزندِ خانواده بود. پدرش زمانی یک باغبانِ خانگی و مادرش خدمتکار بود، بعدها از طریقِ یک ارثیه‌ی خانوادگی یک مغازه‌ی فروش محصولاتِ چینی باز کردند. خانواده‌ی او هیچ‌گاه وضعِ مالیِ خوبی نداشته و فرزندان خود را به شاگردی در جاهای مختلف می‌فرستادند و ولز هم مدتی در مغازه‌ی یک پارچه فروش شاگردی کرد.

در نهایت او توانست وارد مدرسه شود و کمک‌هزینه‌ی دانشجویی خود را از مدرسه‌ی عادی علوم در لندن گرفت و در آن‌جا تحت نظرتی.اچ.هاکسلی کبیر (یکی از طرفداران تئوری تکامل داروین) به مطالعه‌ی زیست‌شناسی پرداخت. استاد روی شاگرد تاثیر بسیار گذاشت و هربرت، هنگامی که در کالج تدریس می‌کرد، تحت این تاثیر دو کتاب در سال ۱۸۹۳ منتشر کرد.

نویسندگی

اولین رمانِ غیرتخیلیِ او که پرفروش‌ترین‌ کتابِ سال شد، پیش‌بینی‌ها نام داشت. این کتاب به صورت دنباله‌دار و با عنوانِ «تجربه‌ایی در پیشگویی» در مجله چاپ می‌شد. داستانِ کتاب درباره‌ی زندگی در سال ۲۰۰۰ است و عنوانِ آینده‌نگرترین اثرِ ولز را به خود اختصاص داده. این کتاب در سال ۱۹۰۱ منتشر شد. آثارِ بعدیِ او که رمنسِ علمی نام گرفتند، شاملِ مجموعه‌ای از تم‌ها بودند که بعدها در آثارِ علمی‌ تخیلی فراوان یافت می‌شدند.از مشهورترین آثار علمی تخیلی او می‌توان به ماشین زمان، جنگ دنیاها، مرد نامرئی، جزیره‌ی دکتر موریو و اولین انسان در ماه اشاره نمود. ولز چندین داستانِ کوتاه هم نوشته که سرزمینِ کورها از معروف‌ترین‌شان است. یکی از اپیزودهای مجموعه‌ی پیشتازان فضا به نام در یک چشم به هم زدن، از روی داستانِ کوتاهِ ولز به نام شتاب‌دهنده‌ی جدید ساخته شده.

از اولین روزهای زندگیِ کاری‌اش دنبال راهی برای سازماندهیِ بهتر جامعه بود و در این میان چند تایی رمانِ آرمان‌شهری نگاشت. این داستان‌ها معمولاً این طور آغاز می‌شدند که دنیا در حال پیشروی به سوی یک فاجعه‌ی نابود کننده بود، تا این که مردم راه بهتری برای زندگی پیدا می‌کنند. در داستانِ در دورانِ ستاره‌ی دنباله‌دار گازهای متصاعد شده از دنباله‌دار باعث می‌شود، مردم منطقی رفتار کنند و در تصویرِ آن‌چه پیش خواهد آمدجمعی از دانشمندان کنترل دنیا را به دست می‌گیرند.

در ادامه‌ی نویسندگی‌اش، شروع به نوشتنِ داستان‌های سیاسی کرد و در سال ۱۹۳۴، پیش‌بینیِ یک جنگ جهانیِ دوم در سال ۱۹۴۰ را کرد، که پیش‌بینی‌اش درست از کار درآمد.

آثار او :

  • hossein heydari

نظرات  (۱)

disse:Wow that was unusual. I just wrote an incredibly long comment but after I clicked submit my comment di1#8n&2d7;t show up. Grrrr… well I’m not writing all that over again. Anyhow, just wanted to say fantastic blog!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی