وبلاگ علمی دنفر

ریاضیات و فیزیک ، جهانی جدا

وبلاگ علمی دنفر

ریاضیات و فیزیک ، جهانی جدا

وبلاگ علمی دنفر

وارد علـم شو ،
تا از مـا شوی !

کلمات کلیدی

بیگ بنگ: نتایج مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد بالا بودن نشانه‌های ابتلا به طیف درخودماندگی یا اوتیسم در دانشمندان و ریاضیدانان باعث شده تا تفکر و استدلال منطقی در آنها بهتر از دیگران باشد.

 

آلبرت اینشتینبر اساس گزارش تلگراف به نقل از همشهری، پرسش این است: چرا همیشه ایده‌های بدیع و بی‌نظیر به ذهن دانشمندان و ریاضیدانان می‌رسد؟ پاسخی که به تازگی برای این پرسش یافته شده دانشمندان را در گروه افرادی قرار می‌دهد که نشانه‌های اختلال طیف درخودماندگی یا اوتیسم را از خود بروز می‌دهند. محققان در مطالعه‌ای جدید روی ۵۰۰ هزار داوطلب برای یافتن نشانه‌های طیف اوتیسم آزمایش‌هایی انجام دادند و نتایج آزمایش‌ها را با مشاغل این افراد مقایسه کردند و دریافتند افرادی که نشانه‌های اوتیسم را در خود دارند، در مشاغلی علمی در زمینه علوم،‌ مهندسی،‌ فناوری و ریاضیات (مشاغل STEM) مشغول به کارند.

وجود نشانه‌های اوتیسمی به معنی ابتلا به اوتیسم نیست، در عوض ویژگی‌هایی از شخصیت و رفتار افراد را بیان می‌کند که در کل جمعیت افراد دیده می‌شود و با آنچه در بیماری اصلی اوتیسم مشاهده می‌شود در ارتباط است. همه انسان‌ها نشانه‌هایی از اوتیسم را در خود دارند، مانند ناتوانی در درک نقطه نظر فردی دیگر، دشواری در تغییر انعطاف‌پذیری توجه، و توجه بیش از اندازه به جزئیات که تمامی این نشانه‌ها را می‌توان در گروه وسیعی از افراد مشاهده کرد.

آیزاک نیوتنمحققان دانشگاه کمبریج برای محاسبه این نشانه‌ها با استفاده از پرسشنامه‌ای ویژه به نام AQ شیوه‌ای ارائه داده‌اند که در آن با استفاده از ۵۰ پرسش می‌توان نشانه‌های مختلف این بیماری را ردیابی کرد. محققان دریافتند میانگین امتیاز AQ افرادی که در مشاغل علمی یا STEM مشغول به کارند ۲۱٫۹ است و در مقابل افرادی که در مشاغلی متفاوت از این شغل‌ها مشغولند امتیاز ۱۸٫۹ به دست آوردند.

مطالعات پیشین دانشگاه کمبریج نیز نشان داده بود که آلبرت اینشتین و آیزاک نیوتن هر دو نشانه‌های اوتیسم را داشته‌اند. نتایج این تحقیق همچنین نشان می‌دهند نشانه‌های اوتیسم در مردان بیشتر از زنان دیده می‌شود. به گفته محققان نشانه‌های اوتیسم در افراد تحت تاثیر عوامل ژنتیکی و میزان تستسترون والدین قرار دارد.

  • hossein heydari

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی