وبلاگ علمی دنفر

ریاضیات و فیزیک ، جهانی جدا

وبلاگ علمی دنفر

ریاضیات و فیزیک ، جهانی جدا

وبلاگ علمی دنفر

وارد علـم شو ،
تا از مـا شوی !

کلمات کلیدی

کشف 170 منظومه جدید توسط سفینه فضایی کپلر

شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۴ ق.ظ

این مقاله شمارا با چند سیاره تازه کشف شده و حرکت آنها آشنا می کند .این تصاویر توسط  کپلر در ناسا رصد و دریافت شده است .در این تصویر وجود سیارات تایید شده را با رنگ های آبی و..نمایش داده شده است اما سیارات به رنگ خاکستری هنور به تایید نرسیده اند .

 

این تصویر که موسوم به Kepler-22b  توسط کپلر دریافت شده است تصویری از یک سیاره است که در منطقه ای که یک ستاره همچون خورشید وجود دارد قرار دارد.این سیاره به دور این ستاره خورشید مانند در حال چرخش باشد .

 

این سیاره که به تازگی کشف شده مفهوم یک سیاره تمام سنگیست که بدون هیچ  چون و چرایی وجود سطح تمام سنگ آن به تایید رسیده است .

 

تصویر بالا که توسط کپلر دریافت شده  از وجود دوسیاره شبیه به زحل خبر می دهد که همچون شمع و پروانه به دور یکدیگر می پرخند این سیاره که 3.9 نام دارد یعنی KEPLER3.9 حدودا 1.5 برابر زمین است و به دور ستاره ای می چرخد که میتواند شبیه خورشید باشد این سیستم در بین چند ستاره قرار گرفته است.

 

تصویر هنرمندانه بالا توسط سفینه فضایی کپلر به خوبی نشان دهنده وجود سیارات در اطراف ستاره را نشان می دهد .

 

تصویر بالا که Kepler-16b است نشان دهنده اولین سیاره ایست که به دور دو ستاره می چرخد.

 

تصیر بالا که نشان دهنده دوسیاره دوقلو ست که توسط کپلر کشف شده است گفتنیست این گونه سیارات میتوانند وجو کلاس جدیدی از سیارات را نشان دهند .دانشمندان همچنان در حال تحقیقات هستند .

 

تصویر بالا که از فضاپیمای کپلر دریافت شده است نشان دهنده چرخش 5 سیاره به دور یک ستاره است که حدود 950 سال نوری از زمین فاصله دارند .

 

انداره سیاره هایی که توسط کپلر مشاهده شده است در تصویر بالا نشان داده شده است .

 

 

سیاره جدیدی که توسط کپلر ثبت شده است کپلر-19b نام دارد که درواقع نامرئی است و از روی میزان گرانش ان به تایید رسیده است این سیاره که قطری دوبرابر زمین دارد یک نوع مینی نپتون است .

 

کپلر موفق شد جهان جدیدی با وجود دو خورشید کشف کند این کشف جدید که Kepler-16b نام دارد محل مناسبی برای سکونت نیست زیرا منطقه ای سرد محسوب می شود

 

فضاپیمای کپلر توانست حدود 500 ستاره درخشان جدید نیز کشف کند  این خطوط سفید بررروی تصویر نشان دهنده نماهایی است که کپلر تصویر برداری کرده است.

 

فضاپیمای کپلر توانست قمری را کشف کند که قابلیت زندگی کردن را دارند این قمر که به دور مشتری و زحل می چرخد

 

تصویر بالا سایز سیارات کشف شده توسط کپلر را نشان می دهند .در این تصویر زمین نیز نشان داده شده است تا بتوانیم موقعیت خود را از نظر اندازه بیشتر بسنجیم.

 

تصویر بالا نشان دهنده 1235 سیاره است که تازه کشف شده اند و برای تحقیقات بعدی باید همچنان در نوبت باشند .این تصویر نشان دهنده مقیاس اندازه های این سیارات هستند.

  • hossein heydari

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی